شناسهٔ خبر: 14590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گرامیداشت هفته ایمنی راه‌ها و یادمان قربانیان سوانح رانندگی مطرح شد

راهداری تفاوتی با کار جهادی ندارد

نشست گرامیداشت هفته ایمنی راه‌ها و یادمان قربانیان سوانح رانندگی در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با حضور مدیر کل ایمنی و حریم راه ها و مدیر کل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و مدیران راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان های البرز، زنجان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان و قزوین.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی راه ها(۲۳ الی ۲۹ آبان ماه) امروز در سالن جلسات این اداره کل نشست منطقه ای مدیران راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان های البرز، زنجان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و قزوین برگزار گردید.

مهندس قربانی مدیر کل ایمنی و حریم راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست باتجلیل از تلاش های راهداران گفت: راهداری تفاوتی با کار جهادی ندارد و علاوه بر خدماتی که به هموطنان ارایه می گردد به طور مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است.

مدیر کل ایمنی و حریم راه ها با ارایه توضیحات کاملی در خصوص ارتقای ایمنی حاشیه راه ها و کاربرد حفاظ های ایمنی گفت: آیین نامه ایمنی راه ها بسیار مفصل به موارد پرداخته و آیین نامه جدید نیز الزامات جدیدی را ارایه کرده است.

وی افزود: راه همواره به همراه محیط اطراف آن تعریف می گردد و این دو از هم جدا نیستند. در نتیجه محیط پیرامون جاده ها به خاطر تاثیر داشتن در حواس پرتی رانندگان، ترافیک ورودی به جاده ها و کاربری های اطراف جاده،  اهمیت بسیاری در بروز و شدت حوادث دارند.

مهندس قربانی در پایان خاطر نشان کرد: یک بخش از الزامات اعمال قانون ایمنی راه ها بحث اقدامات مهندسی است که بایستی در طراحی راه ها و علایم آن مد نظر قرار گیرد.

نظر شما